Draedon Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 som ni säkert sett har jag lagt in en annons på en palettkirurg som måste flytta.doris är helt galet elak mot de andra fiskarna.. 2 par clowner (percula), en flavecens, en mandarin och några fler åker dagligen på stryk.tänkte om hon skulle flyttat in i mitt 100l, jag vet att det är för litet...men det är ju tillfälligt isf. tror ni det skulle funka eller blir det bara djurplågeri?Har inte uv-c heller så jag är lite orolig för prick då jag har hört att de ska vara känsliga.Vi vet inte riktigt vad vi ska ta oss till med Doris.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 Beror ju på hur stor Doris är, jag tycker att det är humanare att flytta bråkstaken det är ju bara en tillfällig lösning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 Hur stort kar går fisken i nu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 12 maj 2006 Författare Dela Postat 12 maj 2006 Har iofs ett gammalt 250l i källaren man skulle kunna ställa upp temporärt.Vet inte hur stor hon är, har dåligt ögonmått.. med runt 10cm kanske?I dagsläget går fisken i ett 420l. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 Hon har det lite trångt som det är redan nu. Fiskar blir mer aggressiva om de är stressade och om karet är för litet så blir ofta kirurger riktiga surkartar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 12 maj 2006 Författare Dela Postat 12 maj 2006 ok.. hon har varit riktigt snäll ända tills nu. kan vara stress.för killen det gäller har precis tömt sitt akvarium (fiskarna fick bo i andra mindre akarium brevid så längre) och byggt ytavrinning. Sen när alla fiskar fick flytta tillbaka igen så var "doris" en riktig surpuppa..Vi får se hur löser sig, förhoppningsvis är det någon med stort kar som vill ta över henne. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 12 maj 2006 Dela Postat 12 maj 2006 Jag hade kunnat adoptera henne med det är för långt att åka för en fisk tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.