Gå till innehåll

Vissen anemon


wrang

Rekommenderade inlägg

Har en anemon som vart i sina praktdagar och vart stor som en LPskiva men nu bara som en litet äpple senaste året. Den blev aldrig som sig innan efter att den vart missnöjd och gått omkring i karet och åkte  då ner till ett annat akvarie i källaren med dess Clownfisk lekpar.

har försökt att mata med olika foder som finns för bla anemoner. Räkor. Musslor, levande djur från havet, död fisk från sonens sötvatten akvarieum men ändå vill den sig inte.

 

kan det finns nått annat sätt att få igång den?

kan de behöva nån antibiotika eller nått annat 

 

tips önskas 


innan.

9FF61B7D-48B0-4F95-A7F7-485E6E1B86B3.jpeg.deb8a96d3ea8bb7fbf51bf50af7a0bc8.jpeg


542F5F7E-C9D4-4D00-AA6B-4C84C6908B1D.jpeg.a587951dae873b9fd80332b00ea9b04a.jpeg

 

 

Nu

69C8708C-E4E4-44E9-814E-7E328ADDE2EB.jpeg.b9c6a94330b196bc0488711f4cd4af31.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker såher; Den har inte delt sig så den mår i grunden bra, altså där er bra vattenkvalitet och belysning. At den er slutet vandra rundt er også positivt. 

Mit par i Maroon Lightning har også en pytte liten anemon som inte bör må bra, den sitter nämlig mest af alt på undersidan av en sten, får genske lite belysning på 70 cm vatten. Innan dom hittede den var den ø10-12cm, nu er den som max ø4 cm. 

 

Min konklution er at klovnarne gir vel lite mycke kärlek til anemonen, jag tror tilmed at klovnane holler fast anemonen där dom gerne vil den skal vära. 

Anemonen får så mycke kärlek från Nemo at Nemo svälter anemonen. 

 

Mate fisk veldig mycke, och mat anemonen lite och ofte. 

 

Hoppes du hitter en forklaring, da jag forvänter at ha samme utmaning till nästa höst när jag vil forsöke at odla på mina Maroon. Då kommer dom i mit karantän ensamt. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...