Krezz Postat 30 januari 2023 Postat 30 januari 2023 En lite konstig fråga kanske men då det gäller att hämta ett akvarium så kan den kanske vara relevant i forumet trots allt. Akvariet det gäller har måtten 1600x600x400 (lxdxh) och bilen är en Volvo XC60 så frågan är om nån transporterat ett så pass stort akvarium i en dylik bil? Specen för utrymmet med fällda säten är 1746 så det borde nog gå tycker jag! Citera
OR20 Postat 30 januari 2023 Postat 30 januari 2023 Jag ha ringen Volvo XC60 men har kört tre kar under de senaste två åren i min BMW 5 kombi. Det som satt stopp för saker har varit att golvet inte blir helt jämnt och att luckan inte stänger helt lodrätt som på de gamla 245:orna utan stjäl rätt mycket plats. Mitt tips är att du tar fram en tumstock och mäter innan du påbörjar flyttprojektet. Citera
Krezz Postat 30 januari 2023 Författare Postat 30 januari 2023 Tack för svar, enligt specarna så skall det gå med en marginal på knappt 20 cm på längden och karet är ju bara 40 högt så det borde gå. Får ta tumstocken till hjälp! 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.