Gå till innehåll

AI Hydra 52 HD vill inte hoppa igång


Krezz

Rekommenderade inlägg

Har 2 AI Hydra 52 HD som jag parkopplat i myAI som Parent/Child och dessutom testat dom var för sig och den ena fungerar men inte den andra trots att allt ser bra ut, nån som har nåt tips på vad det kan vara för fel? Har köpt dom på annons här på Saltvattensguiden men säljaren vägrar svara på mina frågor om historiken så jag provar här om nån kan ha nåt förslag på lösning. Ser ut som om tidigare ägare har öppnat upp lampan tidigare men som sagt vad som gjorts går inte att få reda på den vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte orsaken till ditt problem, men jag har gjort följande när det strulat med AI-lampor:

1. Reseta lampan och vänta tills den har bootat upp.

2. Anslut till lampans eget wifi, inte via appen.

3. När du är ansluten så kommer du in i lampans eget webbgränssnitt. Testa att tända lampan.

4. Har du kommit hit så vet du att lampan inlk. wifi-modulen fungerar. Från webbgränssnittet ansluter du lampan till ditt wifi-nät.

5. Lägg till lampan i appen och testa om du kan styra den därifrån. Fungerar det inte så kontakta AI för hjälp, tex med att plocka bort lampan från en tidigare ägares myAI-konto (de behöver serienr på lampan för detta).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

46 minuter sedan, PerS skrev:

Jag vet inte orsaken till ditt problem, men jag har gjort följande när det strulat med AI-lampor:

1. Reseta lampan och vänta tills den har bootat upp.

2. Anslut till lampans eget wifi, inte via appen.

3. När du är ansluten så kommer du in i lampans eget webbgränssnitt. Testa att tända lampan.

4. Har du kommit hit så vet du att lampan inlk. wifi-modulen fungerar. Från webbgränssnittet ansluter du lampan till ditt wifi-nät.

5. Lägg till lampan i appen och testa om du kan styra den därifrån. Fungerar det inte så kontakta AI för hjälp, tex med att plocka bort lampan från en tidigare ägares myAI-konto (de behöver serienr på lampan för detta).

Hallå!
Tack för tipset! 🙂

Hur hittar jag webgränssnittet i lampan?

MVH Sören

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

18 minutes ago, Krezz said:

Hallå!
Tack för tipset! 🙂

Hur hittar jag webgränssnittet i lampan?

MVH Sören

Sist jag gjorde detta så öppnade min mobil webbläsare automatiskt när jag hade anslutit till lampans wifi. Gör den inte det så testa att öppna webbläsaren och gå till valfri sida så kommer du nog vidarebefordras till webbgränssnittet.

 

Edit: kanske missminner mig, hittade följande när jag googlade:

Open your Internet browser (we suggest google chrome) and type the local

address of your light into the URL address bar.

Prime will look like this http://prime-xxxxxxxxxxxx.local

HD 52 or 26 will look like this

http://hydra52-xxxxxxxx.local

http://hydra26-xxxxxxxx.local

Your local address can be found printed on a card inside your retail box.

 

Tror att xxxxxx är serienr på lampan.

Ändrat av PerS
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, PerS skrev:

Sist jag gjorde detta så öppnade min mobil webbläsare automatiskt när jag hade anslutit till lampans wifi. Gör den inte det så testa att öppna webbläsaren och gå till valfri sida så kommer du nog vidarebefordras till webbgränssnittet.

Hittade gränssnittet via IP-adressen men det blev ingen skillnad! 😞

Jag vet inte om det WiFi som dyker upp heter AI-Demo, och om det är skyddat bakom något lösenord, brukar det finnas med?

Ledsen att du får göra säljarens jobb gissa om jag är besviken på honom! 😞

  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 minutes ago, Krezz said:

Hittade gränssnittet via IP-adressen men det blev ingen skillnad! 😞

Jag vet inte om det WiFi som dyker upp heter AI-Demo, och om det är skyddat bakom något lösenord, brukar det finnas med?

Ledsen att du får göra säljarens jobb gissa om jag är besviken på honom! 😞

  

Hm, tror inte det är nåt lösenord satt om man har resetat lampan. Kommer du inte in i nåt webbgränssnitt eller funkar det inte att tända lampan via webbgränssnittet?

 

Kolla om du hittar några tips i bifogad pdf.

Setting up AI Prime or Hydra HD.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...