Gå till innehåll

Aqua Medic Titan 500


Christer T

Rekommenderade inlägg

Har du planer med att skaffa större kar?

Om inte så kolla på dess lillebror som heter Titan 250 enligt manualen skall den "bara" låta 20dB alltså mindre än ett kylskåp

Enligt mina erfarenheter finns INGEN kylare som är tyst

Hittade en bra tysk sida med fläktar. Det är inte nått du kan testa innan att lägga ut en massa pengar på en kylare

http://www.pcsilent.de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du planer med att skaffa större kar?

Om inte så kolla på dess lillebror som heter Titan 250 enligt manualen skall den "bara" låta 20dB alltså mindre än ett kylskåp

Enligt mina erfarenheter finns INGEN kylare som är tyst

Hittade en bra tysk sida med fläktar. Det är inte nått du kan testa innan att lägga ut en massa pengar på en kylare

http://www.pcsilent.de

Jag tror nog att det blir ett större kar innan sommaren 2007, det är därför jag vill ta i lite. Helt tyst är ju inte ett krav man kan ställa tycker jag. det låter ju lite om prylarna ändå, pumpar, skummare och lite stilla porlande från ytavrinningen.

Alternativet är ju fläktar. Kanske skulle man investera lite mindre pengar istället, i en tempstyrning som kan styra fläktar och värmare. Det skulle väl t.ex. funka med en IKS?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tack för tipsen. Det får nog bli en universal termostat då det var lite för länge sedan jag satt och lödde småelektronik. Ev. kanske jag skall köpa en elektronisk termostat ifrån Elfa också för att väcka elläran till liv igen, 78 spänn kan man ju avvara med tanke på allt annat man köpt till akvariet.

/O

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...