Draedon Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 dom har ett par "månsniglar" (har glömt det latinska namnet) på djuraffären här i stan.. blev lite sugen på att köpa dem. roliga som sjutton när dom kryper runt i sanden och man bara ser "periskopet".men jag har några frågor..1. hur djup sand och vad för grovlek på sanden vill dessa sniglar ha?2. Lever dom på sånt dom hittar i sanden? Jag lade i min sand i förrgår, så än så länge finns det ju inte mycket att leva av. Men jag ska få några nävar sand som varit igång ca. 4-5 år och som det är rejält med liv i. Citera
PuniXer Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Dom är bland annat rovsniglar vad jag vet, äter musslor genom att "borra" hål i skalet. Googla på Moon Snails bara, finns ett otal olika arter/underarter på dessa Citera
Strumpan Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Månesnigeln på den lokala affärn... är nog mer lik Nassariuss snäckan som är As ätare.Själv har vi ett på.Riktigt roliga djur det där... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.