Klums akvarium Posted Friday at 10:44 AM Share Posted Friday at 10:44 AM Hej Jag behöver hjälp med fråga våra/ våran Clownfisk. Våran älskade ”Maximus” tog ett äventyr han inte klarade av, han beslöt sig för att hoppa ur akvariumet och försöka upptäcka världen utanför, tyvärr så gick han hastigt bort och då är det var svårt att andas på land och ingen var hemma för att rädda han Men men våran ”Magdalena den stora” är tyvärr kvar lämnad ensam i akvariet, hur länge kan hon vara själv? När vi köpte dem var dem reda ett par (Clownfiskar) jag undrar nu hur länge Magdalena kan klara sig själv? Hur går man ut i vägen nu när vi ska köpa ny, då vi köpte dem som ett par och könsrollerna redan satta? Jag kan självklart fråga i den butiken vi köpte dem men de har tyvärr stängt idag så tänkte man kan få lite svar då jag är otålig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaptenen Posted Friday at 11:46 AM Share Posted Friday at 11:46 AM Magdalena kan klara sig själv hela livet. Jag har själv en clownfisk av annan art som levt själv i snart fem år. Du kan prova att köpa en ny av mindre storlek då för att minska risken att det blir aggressivt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klums akvarium Posted Friday at 05:59 PM Author Share Posted Friday at 05:59 PM Tack för svar det känns bättre nu, tänkte att hon kanske också bestämmer sig för att testa värden utanför nu när hon är ensam då är det inte bråttom att skaffa en ny pojkvän till henne kram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts