jjonaas1 Postat 23 december 2023 Författare Dela Postat 23 december 2023 (ändrat) God jul Lite bilder från mitt kar och dess invånare i dagsläget (Har bytt ut mitt waterbox mot ett mycket större Optiwhite som jag har byggt en filterkammare i) Ändrat 23 december 2023 av jjonaas1 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jjonaas1 Postat 23 december 2023 Författare Dela Postat 23 december 2023 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 24 december 2023 Dela Postat 24 december 2023 Fina fiskar! Hur stort är det nya akvariet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jjonaas1 Postat 24 december 2023 Författare Dela Postat 24 december 2023 1 timme sedan, Nordin skrev: Fina fiskar! Hur stort är det nya akvariet? Tack! Det är 120x50x60cm så det passade perfekt till min Juwel 350 akvariebänk jag hade sen innan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jjonaas1 Postat 3 februari Författare Dela Postat 3 februari (ändrat) Korallerna trivs riktigt bra och har fått extremt fina färger, börjar se lite tillväxt Ändrat 3 februari av jjonaas1 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jjonaas1 Postat 13 mars Författare Dela Postat 13 mars Det har dykt upp lite grejer i akvariet som jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera. Bild 1&2 Ser ut som någon form av ägg som sitter på rutan? Kan det vara från turbosnäckor eller frökenfisk? Bild 3 &4 Detta växer klumpvis på en och samma Sten men lite olika ställen. Har även sett att det växer under stenen. Påminner lite om havstulpaner. Sitter rätt långt in i karet så svårt att få en skarp bild Bild 5. Slutligen, något i karet har uppenbarligen gillat att käka på skelettet på min Caulastrea. Har sett under en lång period att det försvinner mer och mer av det och nu i veckan så låg hela kolonin på sandbädden i flera olika delar. Vad kan ha gnagt i sig det? Bild på där den satt och kvarvarande skelett: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 13 mars Dela Postat 13 mars Jag kan flika in på bild 1&2 att det troligen är snäckorna som haft lite kul 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jjonaas1 Postat 23 mars Författare Dela Postat 23 mars 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jjonaas1 Postat 23 mars Författare Dela Postat 23 mars (ändrat) On 2024-03-13 at 19:11, jjonaas1 skrev: Kan tillägga att boven som åt korallskelettet var en eremitkräfta vid namn Trizopagurus Strigatus Köp inte en sån om ni har LPS. Ändrat 23 mars av jjonaas1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.