Gå till innehåll

Bytt till Akva Stabil 720 Move


ronny h

Rekommenderade inlägg

Hej, 

Har nu bytt ut mitt gamla 720 liters akvarium, som jag köpte begagnat för över 25 år sen, till ett 720 lites Akva Stabil 720 Move.

Har satt upp kabelkanaler på baksidan av akvariet, i dessa ligger alla grendosor, transformatorer och kablar.

Har installerat ny sump, nitrat reaktor, calcium reaktor, rowaphos reaktor, kalkwasser reaktor mm.

I högra skåpet har jag en ups, apex datorn, router som sköter wiffi mm. Ups'en går bara till returpumpen, apex, routern och nitrat reaktorns matning.

Till höger om akvariet har jag en byrå med Alkatronic och Mastertronic.

Det var mer än lite jobbigt att flytta alla korallerna från det gamla 720 liters akvariet till det nya, det tog läng tid, men det verkar ha fyngerat ganska bra,

Nu skall det få gå i 1 månad, sen skall jag gå igenom alla korallerna och klippa bort det som inte klarat sig.

 

20230811_171249.jpg

20230813_154645.jpg

20230813_161851.jpg

20230813_161938.jpg

20230813_162007.jpg

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Hej, 

en video på mitt AkvaStabil 720 liters saltvattens akvarium.

Allt verkar fungera bra, har bytt ut de fyra lysrör jag hade till ledbar

Har köpt nya kinesiska ledbar "Popular Grow" 120cm och bytt ut de flesta led dioderna till led dioder med samma färg som Orphek OR3 Blueplus har,

köpt 2 st PWM moduler med transformator på Amazon, då kan jag styra ljuset via Neptune Apex.

Verkar fungera bra, det enda problem jag har, är att det nu går åt mycket kalcium. Jag kör med en calciumreaktor Deltec 601S, 

kör med kalkwasser reactor, trots det måste jag tillsätta 140 ml balling calcium/dag  för att kunna hålla KH på 7,8-8,4, CA ligger 

på 403. Förmodligen för att det växer väldigt bra.

Övriga värden ligger just nu på:

NO3 = 7,45

PO4 =0,074

CA = 403

MG = 1453

KH = 7,82

PH =8.24

 

 

MVH

Ronny

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...