Gå till innehåll

Bubble king..betalar man för namnet??


gesi

Rekommenderade inlägg

tänkte uppgradera mig till en Bubble King 250 extern...

den kostar ju skjortan!!

jag har frågat flera leverantörer och många säger att man får betala mkt för bara namnet..

jag har sett att några här har faktiskt BK skummare..

hur är det?

vad är det som är så bra med Bubble King´s skummare och som skiljer det från de andra..?

är det värt pengarna?

(jag vet att det beror på vad man vill och har..men generellt..?)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp! jag är nöjd med Bubble king! Den är nästan helt tyst och drar lite ström. Red dragonpumpen har numera lager av kiselkarbid som är outslitliga.

Problem? Jag hade ett problem i början och det var att flagor/alger satte sej i nålhjulet och skummaren fungerade dåligt.

Det är lätt att lura sej att tro att den skummat vattnet fritt från näring om den plötsligt ger lite skum...

Sedan jag fixat en sil på inloppet har den gått som en klocka i ett halvår nu.

Stora skummare från Deltec ,H&S och aquacare är också dyra och drar mer ström och ger mera ljud för motsvarande storlek.

Kapaciteten för en skummare är ju ganska subjektiv. Jag testade Aquacare 2000A(syresten) Top fathomTF200 och blev inte nöjd .Bubble king skummaren ger minst 10ggr mer skit /vecka än de andra två.

Så den är väl rätt OK

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att du skulle betala för namnet låter märkligt. Jag har aldrig sett någon reklam om dem, de är väl de minst exponerad varunamnen, folk känner ju knapt till dem. Däremot så betalar du för kvalite och prestanda. De fräser och svarvar alla delar ur masivt material i egen fabrik, inget är gjutet. Finnishen på skummarna är helt makalös. BK250 Int är några tusen billigare än den externa och suger 4000 liter vatten/h och 1500 liter luft/h på ynka 45 watt, det slår ingen annan skummare. Vilka leverantörer har du varit i kontakt med och vad har du fått för pris, min uppfattning är att de är inte dyrare än någon annan med samma prestanda.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...