niki68 Postat 31 januari Postat 31 januari Finns någon som kör ihop behöver hjälp för att starta min kalkreaktor Deltec Pf601S med apex/trident Citera
hansson_1985 Postat 5 februari Postat 5 februari Hur tänker du att Trident ska styra kalkreaktorn? Det enda min Apex gör är att den stänger av co2 om pH blir för lågt i reaktorn. Jag justerar kalkreaktorn manuellt efter vad min D-D Kh Manager mäter för att ligga rätt i kh och där med Ca och mg också. För att justera upp kh ca mg är det nog bättre att dosera förhand.. Annars ska du nog skippa kalkreaktorn och köra balinge 100% istället. Jag är väldigt dålig på Apex, det kanske finns nått smart sätt att lösa det på. Intressant att höra hur du löser det iallafall Citera
niki68 Postat 6 februari Författare Postat 6 februari (ändrat) jag körde förut min kalkreaktor med apex men hade inte trident, jag hade detta schema som fick från en trevligt kille Fredrik R. han hjälptes mycket.Det var inte så svårt lärde mig ganska snabbt, det viktigaste alla koraller växte och mådde bra, till slut när jag hade över 200 koraller kalkreaktor klarade inte var för lite och var tvungen att starta med balling som komplement. Nu har jag trident vi få se om någon kan hjälpa mig kopplas ihop. Ändrat 6 februari av niki68 Citera
niki68 Postat 6 februari Författare Postat 6 februari (ändrat) Startat idag då får köras utan CO2 har bara fiskar inga koraller Ändrat 6 februari av niki68 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.