FRG Postat 21 februari Postat 21 februari Startade mitt akvarium för cirka 2 månader sen. Hade från början levande sten 65 kg och har helt i vattnet red sea koralline och algea managment. 2 veckor sen började jag flytta in 6 snäckor 1 sjöborre 1 kloräka. I söndags har jag flyttat in mjuka koraller o 2 clowner, 2 dansel, 1 räka, 6 snäckor och 3 eremitkrabba då startade jag skumamaren. Har inte bytt vatten än pga finns ingen salt i Eskilstuna och har inte heller utrustning för att mäta vattensvärdet (beställt dem idag). kommer att starta media reaktorn snart. Citera
MichaelE Postat 22 februari Postat 22 februari Vad vill du ha rådgivning om? Ett direkt råd jag kan ge baserat på bilden är att ta ur en del av stenen. Så mycket Sten kommer förhindra optimalt flöde i karet. 2 Citera
FRG Postat 20 april Författare Postat 20 april Tjena @Ramrolldet var mycket bra men jag hade problem med dino-alger och jag gör en blackout nu i 3 dagar Citera
Ramroll Postat 20 april Postat 20 april 10 minuter sedan, FRG skrev: Tjena @Ramrolldet var mycket bra men jag hade problem med dino-alger och jag gör en blackout nu i 3 dagar Blev det bättre med mindre sten? Vet att det finns många äldre trådar här på forumet om Dino, skulle rekommendera att läsa dem Citera
FRG Postat 20 april Författare Postat 20 april @Ramroll jag har tagit bort runt 20 kg jag har hittat inget och jag försökte att annonsera men fått inget svar Citera
Ramroll Postat 20 april Postat 20 april 6 minuter sedan, FRG skrev: @Ramroll jag har tagit bort runt 20 kg jag har hittat inget och jag försökte att annonsera men fått inget svar hittade en del när jag sökte efter ”flagellater” Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.