Gå till innehåll

Glas till ramförstärkning?


Oscarhaglund

Rekommenderade inlägg

Jag är lite nojig och nu när jag håller på att införskaffa ett behagnat rimless så är jag sugen på att sätta dit en euro brace på både det och mitt red sea.

 

Nu har jag några frågor.

1. Vart kan man få tag på glas till ett ”rimligt” pris. Jag har tänkt att jag kan prata med akvarielagret men jag vet inte om det finns bättre/billigare alternativ.

 

2. tittar man på nätet så är det många akvarium som springer läck i sömmen mellan bottenplattan och framrutan. Jag funderar därför på en liknande förstärkning i botten, onödigt eller inte?

 

3. Jag skulle vilja förstärka sumpen också men där är det en del prylar som man vill hänga på kanten, jag funderar därför på om man inte skulle kunna göra en förstärkning genom att limma längre ner i karet. Eller borde man satsa på ett stag över sumpen istället? Jag tänkte inte ha en massa baffles för att man ska kunna flytta runt saker.

IMG_5046.thumb.png.b024f728873a107450240a9ac9a117d7.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den typen av mindre bitar kan du nog ordna billigt genom en lokal glasfirma. Det är inte alltid de har de tjocklekarna vi använder men trava ner till närmsta glasmästare och kolla. Jag fixade bafflar till mina sumpar mot lite kaffebröd 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...