Gå till innehåll

Bryopsis


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hei
Jeg fjernet det meste manuelt, så kjøpte jeg 2 stk Pincushion Urchin som tok resten. [img]https://www.saltvattensguiden.se/forumet/smileys/smiley4.gif[/img]

se link
[url="http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?siteid=23&pCatId=595"]Pincushion Urchin[/url]
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

tråkigt värre ser nu att jag har fått i Bryopsis alger på den levandesten som jag köpte.

Annars så har det nu gått 2 veckor sedan "start" av karet och de småfina grönalgerna börjar ge efter efter att fått sitt fäste på bakrutan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Björn

Jag har haft en släng av bryopsis då karet var ganska ungt. Inget djur jag provade rörde det, det enda som fungerade var att försöka hålla vattenkvaliteten så hög som möjligt och varannan dag manuelt ta bort så mycket som möjligt. Efter 2 månader dog det ut. Detta gick bra för mig eftersom bryopsin bara fans på en sten med skivanemoner som jag hade köpt, är det en mer omfattande mängd så blir det mer jobb.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan också rekomendera de där sjöborrarna, Pincushion Urchin, de är de enda djur jag haft som har ätit av bryopsisen.

Om du inte har bryopsis på så många stenar Wrang så skulle jag rekomendera dig att ta ut dom ur karet innan de får fäste. Annars så skall du nog försöka köpa dessa sjöborrar, de funkar bra. Jag har även provat med diadema sjöborrar men de rörde inte bryopsisen! Inga djur äter ju av den då den är giftig och verkar smaka mycket illa! men som sagt var det är nog bland det elakaste du kan få in i akvariet om du inte får kontroll på dem!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...