Guest Gäst Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 Hejsan,jag undrar hur många av er som har blivit drabbade av bryopsis,och hur länge det tog att bli av med detta otyg? Citera
Guest Gäst Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 Hei Jeg fjernet det meste manuelt, så kjøpte jeg 2 stk Pincushion Urchin som tok resten. [img]https://www.saltvattensguiden.se/forumet/smileys/smiley4.gif[/img] se link [url="http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?siteid=23&pCatId=595"]Pincushion Urchin[/url] Citera
Guest Gäst Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 verkar som en cool liten sak ska även ta ersätningsfoder vad kostar en sådan?? Citera
Guest Gäst Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 Ungefär som i USA... 100-200kr skulle jag tro Citera
Richard Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Reefcenter tar 80 kr för en Pincushion urchinBryopsis är alger, runda gröna kulor mer eller mindre genomskinliga. MVH Richard Citera
Dykaren Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Valonia är runda gröna kulor som är mer eller mindre genomskinliga.Bryopsis är något helt annat... BryopsisValonia Citera
Richard Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Jag vet, svarade utan att tänka, Men en sak har dom gemensamt, man vill varken ha den ena eller den andra i sitt akvarium. Citera
Ugglan_ Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 växer gärna på rutor och stenen? jag har nått grönt hårigt ser lite stjärnformat ut har börjat bre ut sig i sanden också.. Citera
wrang Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 tråkigt värre ser nu att jag har fått i Bryopsis alger på den levandesten som jag köpte.Annars så har det nu gått 2 veckor sedan "start" av karet och de småfina grönalgerna börjar ge efter efter att fått sitt fäste på bakrutan. Citera
Guest Björn Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 Jag har haft en släng av bryopsis då karet var ganska ungt. Inget djur jag provade rörde det, det enda som fungerade var att försöka hålla vattenkvaliteten så hög som möjligt och varannan dag manuelt ta bort så mycket som möjligt. Efter 2 månader dog det ut. Detta gick bra för mig eftersom bryopsin bara fans på en sten med skivanemoner som jag hade köpt, är det en mer omfattande mängd så blir det mer jobb. Citera
Norberg Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 Jag kan också rekomendera de där sjöborrarna, Pincushion Urchin, de är de enda djur jag haft som har ätit av bryopsisen. Om du inte har bryopsis på så många stenar Wrang så skulle jag rekomendera dig att ta ut dom ur karet innan de får fäste. Annars så skall du nog försöka köpa dessa sjöborrar, de funkar bra. Jag har även provat med diadema sjöborrar men de rörde inte bryopsisen! Inga djur äter ju av den då den är giftig och verkar smaka mycket illa! men som sagt var det är nog bland det elakaste du kan få in i akvariet om du inte får kontroll på dem! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.