Gå till innehåll

Silikoningstips önskas


Rekommenderade inlägg

Jag ska snart ge mig in i att silikona en eurobrace på två akvarier. Jag undrar om det är någon som har några tips. Jag tänkte göra en brace som ligger på akvariekanten istället för en som är insänkt för att det ska vara enklare.

 

En fråga är, hur sparar man silikonet som är kvar i tuben efter att man har gjort första limningen? Jag tänker att det säkert torkar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Oscarhaglund changed the title to Silikoningstips önskas
50 minuter sedan, Oscarhaglund skrev:

Jag ska snart ge mig in i att silikona en eurobrace på två akvarier. Jag undrar om det är någon som har några tips. Jag tänkte göra en brace som ligger på akvariekanten istället för en som är insänkt för att det ska vara enklare.

 

En fråga är, hur sparar man silikonet som är kvar i tuben efter att man har gjort första limningen? Jag tänker att det säkert torkar?

 

 

Jag vet en grej eller 2 om at svetsa/tigg och om man skal ha skitet at holle då skal man komme igennom hela materialet. Det nytter inte at tigg en 150mm skiva på ytan da den ej kommer holla. Derav man ryngtnat svetsninger i olierör med mera. 

 

Da du ej smälter glasset direkt er det viktigt med rengöring, och at silikonen (altid svart) får 1-2 mm mellam glassetat binda. 

 

Ja och så vär inte snol med silikonen. 

 

Efter limning tar du bort "spidsen" lägger lite husholdningsfilm på och montera på spidsen. Gör like på "spidsen" så kommar det ej at störkna på et bra tag. 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...