Birkafisken Postat 28 juni Postat 28 juni Hej! Är det möjligt att få torchar att överleva i 120 liters akvarium långsiktigt? Mitt akvarium är rena jävla dödslägret! Torcharna swayar och mår bra i 6 månader delar sig och ser ut att må skitbra för att sedan flippa ur totalt med öppna munnar/delad mun och rena polypbailouts. Kyler med fläkt när det blir varmt och byter 10% vatten slaviskt varje vecka. Mäter alk, nitrate, calcium, magnesium och allt ser bra ut. Är 120 liter för lite för att ha ett livskraftigt akvarium på lång sikt? Citera
Oscarhaglund Postat 29 juni Postat 29 juni 7 timmar sedan, Birkafisken skrev: Hej! Är det möjligt att få torchar att överleva i 120 liters akvarium långsiktigt? Mitt akvarium är rena jävla dödslägret! Torcharna swayar och mår bra i 6 månader delar sig och ser ut att må skitbra för att sedan flippa ur totalt med öppna munnar/delad mun och rena polypbailouts. Kyler med fläkt när det blir varmt och byter 10% vatten slaviskt varje vecka. Mäter alk, nitrate, calcium, magnesium och allt ser bra ut. Är 120 liter för lite för att ha ett livskraftigt akvarium på lång sikt? Det låter väl tyvärr ganska standard för Euphyllia. Jag skulle våga påstå att det är en av de svåraste korallerna vi håller på med. Citera
Birkafisken Postat 29 juni Författare Postat 29 juni Ja, det är nog det som gör det till en utmaning och att man försöker igen. Lite surt är det dock. Citera
Nocturnal Postat 29 juni Postat 29 juni jag har bvanliga euphyllia i 120 Lido Juwel utan problem, 10% vattenbyte + dosering av all in one Citera
Birkafisken Postat 29 juni Författare Postat 29 juni Ja, det är säkert något spårämnen som saknas. Tack för tipset. Använder du Microbe lift? Citera
Nocturnal Postat 29 juni Postat 29 juni 1 timme sedan , Birkafisken skrev: Ja, det är säkert något spårämnen som saknas. Tack för tipset. Använder du Microbe lift? ja det gör jag den har funkar super för mig! Citera
Oscarhaglund Postat 29 juni Postat 29 juni Ett problem för både Euphyllia och Fimbriphyllia verkar ju vara att de är väldigt känsliga för infektioner. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.