ramq Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Vad tycker ni? Fördelar eller nackdelar med respektive?Vilken hade ni valt?Terra-Nova Beast 400ellerAquarium Systems SeaClone 100Det lutar mest åt Terra-Nova eftersom den verkar rätt kompetent, med tanke på priset. Citera
Draedon Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 jag hade valt besten. har en nu som jag är väldigt nöjd med, https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=114&sort=2&cat=13&page=1 Citera
ramq Postat 2 juni 2006 Författare Postat 2 juni 2006 jag hade valt besten. har en nu som jag är väldigt nöjd med, https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=114&sort=2&cat=13&page=1Jo, läste den också.Skulle du kunna förklara närmare om den där bubbelfällan? Kanske har du någon bild att visa? Citera
Draedon Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 finns en tråd på reef central, men deras sökfunktion funkar inte nu.jag själv har inte byggt någon bubbelfälla, det funkar bra ändå. returen går ned bakom några stenar, så det är inte så mycket bubblor som åker runt i karet. Citera
ramq Postat 4 juni 2006 Författare Postat 4 juni 2006 jag själv har inte byggt någon bubbelfälla, det funkar bra ändå. returen går ned bakom några stenar, så det är inte så mycket bubblor som åker runt i karet.Såg du det här? Använd Babelfish för att översätta. Citera
Draedon Postat 5 juni 2006 Postat 5 juni 2006 nej den sidan har jag inte läst igenom, ska ta och göra det. tack för tipset Citera
PuniXer Postat 6 juni 2006 Postat 6 juni 2006 Jag har Seaclone till mina 80L kuber, fungerar bra till dessa. Skulle dock inte rekommendera den till större, låter illa som fan också.. Har dock ett lite sämre rykte än vad den förtjänar. Men som sagt, den LÅTER... Citera
Draedon Postat 6 juni 2006 Postat 6 juni 2006 jag tycker att beast och seaclone verkar vara ganska likvärdiga.. men vissa saker brukar vara till bestens fördel. tex ljudvolym, min låter inte speciellt mycket. gjorde om ljuddämparen till luftinsuget och nu blev den ännu tystare. Citera
PuniXer Postat 6 juni 2006 Postat 6 juni 2006 Finns ju en begagnad Prizm till salu på forumet också, verkar åtminstone vara likvärdig med en Seaclone 100, kan inte låta värre iaf... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.