-KH- Postat torsdag vid 10:52 Postat torsdag vid 10:52 Jag ska ta över en större mängd död sten. Det var fullt levande i våras men har förvarats tort i en låda sedan dess. Jag tittade på olika sätt att få ren stenen från avfall och organismer. Ligga i saltvatten i 2 månader, klorinblandning i 1månad osv. Sen såg jag ett tips att lägga stenarna i havet under 1-2 månader. Jag tänkte det var kanske inte så dumt? Jag behöver inte ha dessa i en hink med pump, och nu är det pisskallt i Östersjön utan risk för påväxter. Skulle det vara att tjäna på att lägga dessa i en skyddad vik nu i vinter? Lägger sig isen får jag vänta... Obs: Helt nytt uppstart av akvarium och saknar helt etablerade organismer. Citera
kaptenen Postat torsdag vid 18:58 Postat torsdag vid 18:58 Låter som ett intressant sätt att naturligt laka ur den. Frågan är om det går betydligt långsammare i kalla Östersjön i.o.m. lägre metabolismtakt. Kanske prova med en del av stenen och sedan köra en mer traditionell metod för de övriga, för att vara på säkra sidan? 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.