Slirlian Postat 30 april Författare Postat 30 april Här är lite dåligt tagna bilder helt utan filter... Min kamera på telefonen är riktigt usel (skadad) + att jag är sjukt dålig på att ta bilder får nog ta någon kurs men här är de 4 Citera
Slirlian Postat 2 maj Författare Postat 2 maj (ändrat) Torsk som man är så kan man ju inte låta karantänen stå "arbetslös" Så vi prövar en naso elegans igen och i sällskap har vi en moorish Idol. Jag vill ge de en chans iallafall då det är min personliga favorit. sålänge den låter Acros vara så får den stanna men då jag tycker just acros är det roligaste i hobbyn så får de gå först i priolistan. slänge även med 3 helhetsbilder. vill tillägga att jag kör väldigt vitt ljus mellan 11-20:00 men har jobbat sent så blir bara foton på sista timman när de är som blåast... detta är dock helt utan filter å annat Mätte lite värden, Nitrat har jag på 11.3 fosfat 0.025 så börjar bli väl lågt (går från 0.06 till 0.025 på 2 dagar. KH 7.7 (får öka doseringen kör ingen autotest som styr min dosering ännu) då de sjunker 0.2 per dygn. Kalcium 440 Magnesiumet låg på 1380 Nitratet sjunker sakta men säkert, buffrade upp de + fosfatet under dinot men de försvann med nitrat + fosfat + silikat dosering. Kopparn i karantänen är nu nere i 0.30 ppm (copper power) ska buffra upp det till 2.35 igen nu över loppet av 2-3 dygn såfort jag ser att bägge äter. då ökar jag kopparhalten 2-3 gånger varje dag för att försöka göra en sån mjuk övergång som möjligt. Ändrat 2 maj av Slirlian Citera
Slirlian Postat igår vid 14:47 Författare Postat igår vid 14:47 Karet tuffar på bra, alla koraller ser ut att trivas fiskarna mår bra å äter bra, KHt förbrukingen har succesivt ökat så doserar 40ml ATI balling om dagen nu för hålla KH på 8.00 Är glad jag karantänar, Moorish idolen och Nason fick någon form av odinium/brooklynella och hade även flukes. La dom igår i ett formalinbad i 45 minuter, då de går i koppar (copper power) på 2.2 ppm så verkar utbrottet inte ha ihjäl fiskarna å de äter fortfarande. Alltså detta hände under tiden i karantän där de gick i koppar. medans de va i formalinbadet så bytte jag dryga 40 liter vatten i karantänen. Fick feeling och beställde 4st till lite mer "high end acros" Lemon Drop Acro Red Octopus Acro Rainbow Solar Flare Mille Zazzy Frill Rainbow LP Mille Citera
Slirlian Postat 11 timmar sedan Författare Postat 11 timmar sedan Moorish idolen klara inte det tyvärr, så gissar på odinium eftersom det gick så fort. Nason ser mycket bättre ut idag och äter fortfarande ordentligt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.