Emelie Postat 24 januari Postat 24 januari (ändrat) Hej jag har en del koraller som jag vill fragga och sälja, akvariet har börjat bli övervuxet Har olika euphyllias och en montipora jag hade velat fragga, vet bara inte hur jag går tillväga med att packa dem. Vad för påsar köper ni osv? tack på förhand Emelie Ändrat 24 januari av Emelie Citera
Oscarhaglund Postat 24 januari Postat 24 januari Flakmontipora bryter du bara med handen. Det kan man även göra med digitata. Euphyllia vill man hellst ha dremel eller såg för då skelettet är väldigt skört och kan lätt spricka uppåt och skada korallen. Det går att klippa med korallklippare men då måste man vara försiktig och hellst långt (mer än 5cm iaf) från huvudet. Vill man ge bort eller sälja så kan man lägga i glasburkar, glassförpackningar och liknande, eller påsar man själv fått när man köpt fisk eller koraller 1 Citera
Nocturnal Postat lördag vid 09:48 Postat lördag vid 09:48 Påsar kan du oftast köpa ganska billigt, eller tom få från akvariebutiker annars kan man be folk ta med sig egna hinkar/påsar 1 Citera
Emelie Postat måndag vid 08:24 Författare Postat måndag vid 08:24 Oh tack för hjälpen. Är det ett måste att man ska limma fast dem på en fraggplugg? Brukar mest tycka dem är ivägen. Även priset och liknande tycker jag är svårt att veta va man ska ta. Min ena torch är en dragon soul. Och priserna varierar väldigt mycket Citera
Oscarhaglund Postat måndag vid 08:48 Postat måndag vid 08:48 Att limma på plugg är bara så att det går att förvara i ett rack enklare. Om du fraggar mycket på en gång så kan det vara enklare att förvara dem tills du kan sälja då. Men det är absolut inte något man behöver göra. Prissättning är svårt. Generellt så försök inte matcha vad de säljs för i butik. Jag brukar försöka lägga mig någonstans mellan en symbolisk summa till halva butikspriset lite beroende på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.