Carwal Postat torsdag vid 18:49 Författare Postat torsdag vid 18:49 Uppdatering: Jag har kämpat med dinos nu en period och det börjar äntligen ge sig. Det jag har gjort, vilket verkar ha fungerat, är: Dosera nitrat och fosfat till mätbara värden Blåsa bort så mycket alger som bara möjligt varje dag Dosera bakterier Uv Mätvärden 22/4 Kh 8,7 Mg 1200 (ökat doseringen för mg & ca) Ca 350 PO4 0,03 NO3 15 Som tur var verkar inga koraller eller djur påverkats för mycket av dinosen. För några veckor sedan köpte jag även lite mer koraller. Nu börjar det äntligen någorlunda likna ett rev: Citera
Oscarhaglund Postat igår vid 06:40 Postat igår vid 06:40 Jag tror det ät en glaxea. Men har aldrig haft en själv så eventuellt kan någon snnan rätta mig här. Anledningen till att jag inte haft någon är sty de är extremt aggressiva och kan ha svepartentakler på 30cm Citera
Carwal Postat igår vid 07:19 Författare Postat igår vid 07:19 Det stämmer nog säkert. Min har väldigt långa tentaklar och är därav isolerad i ena hörnet av akvariumet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.