piffis Postat lördag vid 06:45 Postat lördag vid 06:45 Tyckte att jag såg en mask på min candycane.. såja tog och doppade den i lite färskvatten för att se om den eventuella masken ogillade tryckskillnaden.. Tror inte det var någon mask… Väl tillbaka i karet tyckte jag dagen därpå att min candycane sprack i färgen/ytan.. det är nu kanske en vecka sedan och den är inte lika klar i färgen.. även om man kan se antydan till att det kanske kommer tillbaka.. Men idag på morgonen ser jag något märkligt.. det ser ut som att det kommer något röd/brunt från två av huvudena.. Någon som vet vad detta kan vara? Citera
kaptenen Postat 2 timmar sedan Postat 2 timmar sedan Den ser ut att må dåligt tyvärr. Ibland kommer de tillbaka när de är sådär spräckliga, andra gånger inte. Skönt att höra att du ser antydan till förbättring. Det bruna kan vara att de släpper ifrån sig sitt "innanmäte" eller att den är påverkad av någon sjukdom, a.k.a brown jelly disease. Har dock själv varken hört eller sett att Caluastrea ska påverkas av sådant men varför skulle inte även dem kunna det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.