Postat 4 timmar sedan4 tim Hej,har fått hem ett nytt red sea peninsula 700 G3 som vi (6starka)bar in igår så nu står den framför tillhörande bänk som är ganska hög. Behöver tips och idéer hur vi ska få upp den på bänken.Det är 19mm glas i denna,1,51x69x65 ca 160kg.Vi kände lite igår (6personer) men det finns inte en chans att vi klarar lyfta den från pallen till bänken.Funderar på att höja upp med sjpallar/domkraft tills den är i samma nivå som bänk.Eller om någon här har något bättre tips? Ändrat 4 timmar sedan4 tim av Ronny Rodhe
Postat 4 timmar sedan4 tim När jag fick hem mitt 525 liters red sea så löft jag upp det själv genom att lyfta en bit i taget i varje kortsida och palla under saker till jag va på rätt nivå sen sköt jag det över bänken på rullade handdukar för att inte knäcka glaset där rörkopplingarna sitter i karet.
Postat 3 timmar sedan3 tim Författare tack för info izfisk,pallade du upp den med träreglar i kortändarna?
Postat 1 timme sedan1 tim Använde ni vakuumlyft? finns ju billiga på biltema som underlättar lyften ordentligt. Borde ju funka med 6 pers 😅 Men jaa, bygga upp så att det är på typ samma nivå sen dra över kanske är enklast.
Postat 55 minuter sedan55 min Författare Tack för info Anton.Nej vi använde lyftstroppar/remmar som vi drog under pallen.. ja jag tror det blir att bygga upp kortsidorna,kanske med byggcellplast som klarar vikten….
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.