Postat 4 timmar sedan4 tim Håller på att dra igång nytt 290 l display. Vill gärna ta in lite tips på nytt fiskbestånd. Nu skulle jag vilja rikta in mig på lite arter som inte blir så stora i storlek, och som lever lite "kryptiskt". Sen kommer jag ha lite färgglada wrassar och en C.tominiensis på det. Mandarin, leopardwarsse, sandgoby, och en eldärgkjesare ska få flytta med från nuvarande kar. Jag tänker att jag skulle nog kunna trycka in 3-4 arter till i storlek mindre. Tips tas gärna emot på något lite mer ovanligt och som kan vara kul att ha i karet.
Postat 2 timmar sedan2 tim När jag startade så kunde jag inte ha annat än små fiskar då mitt kar var litet, letade fiskar med 4 kriterier: utilitarian, intressanta beteenden, livliga och färgglada.För hjälp med potentiella pester gillar jag Chrysiptera springeri damslar - 3 stycken funkar bra för mig nu i 2 år.För minimal hjälp med alger men ändå något så valde jag en Ecsenius stigmatura blenny.För viss sand omvändning valde jag en yellow watchman goby + pistol räka.//227
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.