samsung12 Postat 3 juli 2006 Dela Postat 3 juli 2006 Venturimunstycket har jag lyckads få tyst på genom dämpning men vattnet som rinner igenom teleskopröret låter på tok för mycket. SKulle man kunna byta ut teleskopröret och sätta på en kulventil precis vid utsidan för att grovjustera?Jag måste ha en tyst skummare då akvariet står u vardagsrummet. Annars så har jag förstått att Cyclon AS ifrån www.zc-aquarientechnik.de skall vara tyst./O Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samsung12 Postat 3 juli 2006 Författare Dela Postat 3 juli 2006 Provade att sätta dit en kulventil efter teleskopröret och det blir lättare att grovjustera med den så jag har fått det hyffsat tyst. Men frågan återstår, kan jag plocka bort hela teleskopröret eller finns det någon funktion med den förutom att justera? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Det kanske möjligen blir lite mer micro bubblor i ut-vattnet utan röret? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samsung12 Postat 5 juli 2006 Författare Dela Postat 5 juli 2006 Ev. så provar jag senare. Har en annan skummare som backup ifall det skulle bli totalkass. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.