Andreas K Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Jag har en hysterix som är "ivägen" för mina stjärnpolypers utbredning, Jag undrar nu om hysterixen kan bli bränd av stjärnpolyperna? Dom har redan börjat röra varandra på ett ställe, där ser det ut som att hysterixen har blivit vit i spetsarna. Ska jag flytta hysterixen, eller går det bra att låta stjärnpolyperna växa runt hysterixen?MVH/ Andreas Citera
alofstrand Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 flytta hysterixen... det hade jag jort iallafall,, du har ju redan börjat att se vävnadsdöden.. Citera
Andreas K Postat 11 juli 2006 Författare Postat 11 juli 2006 Jag har flyttat bort den någon cm så den står fritt igen. MVH/ Andreas Citera
greger Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 om du med stjärnpolyper menar paclavularia(briarum) så bränner dom rejält (även dej- kolla hudirritationer på underarmar t.ex!)Det är deras överlevnadsstrategi att bränna ihjäl och växa över sina grannar. Citera
Andreas K Postat 12 juli 2006 Författare Postat 12 juli 2006 c viridis tror jag att det är. ( det är bara att hugga gustavF, jag kommer inte ihåg det nya namet;) )MVH/ Andreas Citera
GustavF Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 lol... kul att jag har blivit forumets besserwisser . Pachyclavularia Violacea, eller möjligtvis någon Pachyclavularia spp. om de inte är lila när de är ihopdragna. Ser ut att växa som ogräs för dig Citera
Andreas K Postat 17 juli 2006 Författare Postat 17 juli 2006 lol... kul att jag har blivit forumets besserwisser . Pachyclavularia Violacea, eller möjligtvis någon Pachyclavularia spp. om de inte är lila när de är ihopdragna. Ser ut att växa som ogräs för digJo själva rören (massan) är lila när dom har dragit ihop sig. Dom växer minst sagt som ogräs, kolonin har tredubblats i storlek på mindre än ett år.MVH/ Andreas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.