Gå till innehåll

Datate's och Skogsflickan's 240 literskar


SkogsflickaN

Rekommenderade inlägg

Hej hej!

Satt och funderade lite, och pratade lite med blivande sambon om karet och så, det kommer ju såklart hänga med till nya lägenheten, samtidigt som vi med stora ögon kollar efter ett större kar, och större kommer det bli, antagligen innan nyår..

Men än så länge så får vi nöja oss med vårat 240 liters.

Det är oftast jag som varit framme med kameran när det gäller det där karet, och jag ville bara visa lite hur det ser ut och så vidare.

Jag ska erkänna att jag inte är nåt proffs, har heller ingen proffskamera, men jag är en liten glad amatörfotograf :P.

Har annars bara en liten fundering angående en sjöborre som finns i karet, den är bra på att käka bryopsis, och det finns inte mycket till sådana kvar nu, men den tycks gilla att "undersöka" ena korallen (bild kommer på både korall och sjöborre, dock ej på samma bild), det ser ut som om den tänker klättra upp på den, men varje gång den försökt så har vi valt att flytta på den, eller vi, det är Erik som flyttat på den, jag tycker inte om att ta i den.. vill inte bli stucken... Så jag tänkte höra om det är någon som vet om sjöborrar gillar att käka på koraller.

Nähe, nu ska jag inte bli långrandig den här gången, nu kommer lite bilder, säg gärna vad ni tycker, vad ni tycker jag ska förändra och så. Jag ska kanske tala om vilken kamera jag har, och det är en Panasonic DMC-FZ5.

Bild ett är en bild på våran Salarias

Bild två är en bild på ena clownen och en liten green chromis

Bild tre visar korallen, som vi inte vet vad det är för sort, någon här som kanske vet?

Bild fyra är en liten bild på våran sanvändare, som även gillar att käka alger

Bild fem är bild på våran kirurg, jo, vi vet, den ska inte bo så här litet, men som jag sagt så är det långt framskridna planer på en uppgradering, och kirurgen är ännu inte så stor.

Bild fem är en bild på sjöborren, inte någon jättebra bild, men man ser ju iaf hur den ser ut :)

Det får vara allt för nu!!

//Skogsflickan

post-2506-14468912883967_thumb.jpg

post-2506-14468912884125_thumb.jpg

post-2506-14468912884287_thumb.jpg

post-2506-14468912884438_thumb.jpg

post-2506-14468912884586_thumb.jpg

post-2506-14468912884738_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...