Gå till innehåll

Hur doserar man med saliferts KH-test


Wotan

Rekommenderade inlägg

Mitt KH-test tog slut igår men hittade ett annat i källaren som jag fick med andra saker som jag köpte. Det finns dock ingen instruktion med om hur man doserar med den. Med mitt gammla KH-test behövde man bara en regens och droppa tills det blev ett färgomslag. Hur funkar Salifets? För den goda sakens skull skickar jag även med en bild på det jag har... Om vi kallar de två stora för regens 1 och de lilla för regens 2 då...

post-775-1446891296269_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ut som att det är exakt samma flaskor och jag tror bara att det är 2 samma testkitt i en kartong. Simontorp har instruktioner för saliferts tester. men trots allt så skulle jag nog köpa ett nytt och slänga den du har för den ser inte färsk ut direkt. Jag brukar beställa testkitt av pwss och frakten blir bara 22-33:- i porto för en sådant och de brukar skicka snabbt med, slå dem en signal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var rädd för ett sådant svar. kom precis hem från akvarielagunen med bikarbonat och trippelbuffer och tänkte att nu jäklar ska kh höjas. Har oootrooligt lågt Kh. Efter första droppen så märkte jag att det även var den sista. Fan vad irriterande alltså. Är riktigt opeppad på att ta mig ut ditt igen el. behöva beställa men men, what to do, suck...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...