rickard81 Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Nån som vet vad detta är för korall skulle gärna vilja ha en ny då min har dött.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=5031&d=1139698907 Citera
Ingvar Hellmalm Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Svårt att säga utan att se skelettet. Vis typer av Physogyra kan se så ut men även Meandrina och Dendrogyra från Karibien ser så ut dock tror jag ej att det är Pillercoral (Dendrgyra) som blir mycket stor och växer allmänt som pelare i Karibien. Har du någon bild där man kan se skelettet? Citera
Capote Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Tror ej på dendrogyra. Hade det varit det hade jag omgående snott den om den levat... Hydnophora kanske Citera
rickard81 Postat 1 september 2006 Författare Postat 1 september 2006 Har ingen bild på skelettet men kan kanske ta ett. Korallen har "smala grenar" om det nu kan hjälpa.Har fraggat denna så man får väl höra av sig till han som fick fraggen och fråga om den växt till sig, så man kan kanske få en fragg. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.