Gå till innehåll

Tack för hjälpen.


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Igår när jag hade grejat i karet och stod och kollade allt så sa det plötsligt plopp så lossnade pumpen till skummaren och satte igång att pumpa vatten över kanten.

Jag tog givetvis tag i pumpen för att förhindra att vattnet åkte ur karet. Där stod jag med handen på pumpen i karet och funderade på hur jag skulle nå kontakten för att stänga av den.

Allt gick ju väldigt fort så när jag började fundera på kontakten insåg jag att det var nog där en del av vattnet hade hamnat ,panik.

Tack jordfelsbrytaren som i det ögonblicket stängde av allt.

Med detta vill jag ha sagt när man startar upp ett kar och kanske har 4-5 kontakter verkar det ju inte så stort utan lätt att ha koll på men det tar inte lång tid så är man uppe i massor av kontakter och "timerar" jag vill bara säga ha koll på det elektriska, allt kan hända även det mest oväntade.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att jordfelsbrytaren ordnade biffen, men synd att den behövde göra det =/

El ska man vara försiktig med. Senast då vi var hos Urban på lagunen och hämtade osmos så rök en säkring då vi stoppade in en Aquabee-pump i en eldosa på väggen.

Det luktade bränt och blev svart i det hålet. Jisses!

Håller på med eldragningen till bänken nu, så det gäller att tänka till lite extra! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...