uffe2 Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Går det att använda skiffersten i ett saltkar som dekor ?Avsöndrar skiffersten några dåliga ämnen, tro ?Jag funderar på att använda pannkaksplatta skifferstenar som utskjutande avställningsramper för SPS-er. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Du tror inte det ser konstigt ut med svart sten i akvariet?Huruvida det avger ämnen överlåter jag till expertisen att svara på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Inte bra. All skiffer innehåller en mängd mineraler som riskerar att lösas ut i saltvatten ( Sv t.om. Uran och Radium). Kalksten eller sandsten är ända alternativen (se mitt svar angående lavasten) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bläckfisken Postat 6 januari 2012 Dela Postat 6 januari 2012 (ändrat) Är det på bilden skiffer? Om så är fallet så undrar jag varför jag fått med dom när jag handlade djur och koraller från en saltvattensbutik relativt nära mig. Försöker de ta kol på mina djur.Nu har dom iaf plockats ur karet och jag hoppas på att jag slipper konsekvenser. Kör lyckligtvis med aktivt kol så det har väl tagit upp de värsta föroreningarna. Ändrat 6 januari 2012 av Bläckfisken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 6 januari 2012 Dela Postat 6 januari 2012 Tycker det ser ut som kolsten. Inte heller rätt, så låt de vara ute ur karet.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bläckfisken Postat 7 januari 2012 Dela Postat 7 januari 2012 Ok, tackar!Det är nog kolsten för de går att bryta av väldigt lätt och känns lite som kol faktiskt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ant78se Postat 15 juni 2012 Dela Postat 15 juni 2012 Är det på bilden skiffer? Om så är fallet så undrar jag varför jag fått med dom när jag handlade djur och koraller från en saltvattensbutik relativt nära mig. Försöker de ta kol på mina djur.Nu har dom iaf plockats ur karet och jag hoppas på att jag slipper konsekvenser. Kör lyckligtvis med aktivt kol så det har väl tagit upp de värsta föroreningarna.Okunnig personal som vill bara sälja...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.