Peppz Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Jag har beställt mig ett mollyhotell nu, så de blir nog ett litet nano för mig med!Locket tänkte jag slita bort och köra öppet. Men vad ska man ha för belysning egentligen? Jag har en fet kvicksilverarmatur som ligger å skräpar, kan jag använda den möjligtvis? Eller får man en massa alger?Tackar på förhand för svar. Citera
acuario Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Den är för gul för att du ska tycka det är fint men det fanns för i alla fall en kvicksilver flora som var bättre men jag tycker nog att du ska köpa dig en 150w MH om du nu ändå ska köra öppet. Citera
jens karlskrona Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 En 70 watts mh passar fint och klarar värmen ok, har oxå kvicksilverlampor liggandes hemma men som sagt är det alldeles för gult. Ovanför ett refugium kanske? Citera
Peppz Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Okay, lägger ner dedär med att använda dendär lampan.MH skulle ju vara det optimala onekeligen, saken är den att jag skulle behöva en belysning som kan sitta fast i/på akvariet f´ör det finns inte varken tak eller väggar som det går att fästa nån lampa under eller på. Citera
acuario Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Du kan väl hänga upp en lampa i 2 wirar i taket Citera
acuario Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Kolla den här finns både som 70 och 150whttp://store.livingseas.co.uk/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=2364 Citera
Peppz Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Du kan väl hänga upp en lampa i 2 wirar i taketTyvärr inte.. ingen regel i taket ovanför.Kolla den här finns både som 70 och 150whttp://store.livingseas.co.uk/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=2364Geeez, runt 2200spänn ju!De får jag ju en oceanlight för, å ett par hundralappar över dessutom Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.