Gå till innehåll

DIY Fosfatreaktor & Kalkmixer


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Tjo.. satt och funderade igår på när och var och hur jag skall införskaffa en kalkmixer. inser att jag kommer behöva en när jag börjar köpa massa stenkoraller, och började kolla runt på lite priser, när jag insåg att dom är ju inte jättekomplicerat byggt, och att man kanske skulle slå sig på att bygga en själv.

kollade bl.a på Wrangs discokulemixer, men jag måste ha en variant där motorn sitter på toppen eftersom jag skall ha den stående i sumpen. vill göra modellen ganska långsmal så den inte tar så mycket plats i sidled.

Nån som har tips på hur jag enkelt och hyfsat billigt kan bygga mig en egen kalkmixer? =)

Likadant med fosfatreaktor. just nu har jag rowaphos löst i sumpen i en strumpa, men vet att det blir mycket höfre verkningsgrad om man stoppar i en reaktor.

Samma sak där, så verkar inte konstruktionen så avancerad, så nån som har ett förslag på en enkel fosfatreaktor jag kan stoppa i min sump? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...