oveb Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Känns lite som en hur-långt-är-ett-snöre fråga men vad tror Ni, klarar 2 st 80mm PC-fläktar (modell toktysta=12dB) av att fläkta ut värmen som bildas i en stängd juwel-huv med 4x39W T5:or ??Eller skall jag satsa på halvtysta Zalman-fläktar istället för toktysta Pabst ??Tänker mig ha två så att det blir liiite redundans ! Citera
wrang Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 För att minska ljudet så använder man en reglerbar eliminator från 5-12VTysta fläktar har jag sett på denna länk har funkat bra att beställa där ifrånMan får nästan gämföra hur mycket fläktarna suger i luftflöde och ta det mot ljudnivån så kolla efterDb, Airflow XX CFM / XX m³/h Citera
oveb Postat 17 september 2006 Författare Postat 17 september 2006 För att minska ljudet så använder man en reglerbar eliminator från 5-12VTysta fläktar har jag sett på denna länk har funkat bra att beställa där ifrånMan får nästan gämföra hur mycket fläktarna suger i luftflöde och ta det mot ljudnivån så kolla efterDb, Airflow XX CFM / XX m³/hSå du menar (om jag förstår rätt) att man skall satsa på att överdimensionera och sedan medvetet justera ner ??Jag gillar Tapio's setup på många sätt men undrar om det är så smart att lita på en enda fläkt... Stannar den enda fläkten så dör korallerna ??? Är de inte så ??Jag skulle helst ha 2 tep-styrda fläktar varav den ena klarar hela kylningen ifall det skulle krisa. Citera
wrang Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Japp precis bättre att ta en lite större sug på och dra ner spänningen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.