Peppz Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Som jag skrivit i en anna tråd så har jag lite problem med blåa sjöstjärnor som knaprar på mina koraller, harlequinräkor verkar vara ett bra alternativ för att få bukt med problemet. Tyvärr så är dessa väldigt svåra att få tag å verkar de som.Finns de någon firre som krubbar sjärnor måntro?Tackar på förhand för svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Som jag skrivit i en anna tråd så har jag lite problem med blåa sjöstjärnor som knaprar på mina koraller, harlequinräkor verkar vara ett bra alternativ för att få bukt med problemet. Tyvärr så är dessa väldigt svåra att få tag å verkar de som.Finns de någon firre som krubbar sjärnor måntro?Tackar på förhand för svar.Långt till Lerum men där finns Harlekinräkor.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Tar Harlekinräkor alla soters av sjöstjärnor, typ som vanliga sandvändande, röda, blå mm?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 jag har oxå dessa stjärnor,men alldrig sett dom röra koraller,däremot alger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 jag har oxå dessa stjärnor,men alldrig sett dom röra koraller,däremot algerDet är samma här faktiskt. Jag har sett en liten stjärna som satte sig runt en pytteliten skivanemon men den var mer lik en sjöstjärna med lite mer långsträckta armar. De små blå brukar vara "knubbiga"MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 18 september 2006 Författare Dela Postat 18 september 2006 Jag önskar jag oxå kunde säga att mina var snälla, men koraller som börjar må dåligt och har 20 stjärnor på sig talar sitt eget språk.Dom större blåa verkar lämna korallerna ifred, de är dom små rackarna som knaprar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 ja det är ju tråkigt,vilka koraller ger dom sig på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Jag har några små sjöstjärnor i mitt kar, iblnad ser jag dom sitta på koraller, men jag tycker inte dom har skadat dom Min är typ vitfärgade.mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 18 september 2006 Författare Dela Postat 18 september 2006 Jag har några små sjöstjärnor i mitt kar, iblnad ser jag dom sitta på koraller, men jag tycker inte dom har skadat dom Min är typ vitfärgade.mvh EmilDom vita är snälla.Har såna oxå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 jag har ett par såna jag med, har aldrig sett dem vara på koraller... men det finns ju en större stjöstjärna som äter dom små, läste det i någon tråd på reefcentral tror jag.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Ovanligt att de äter koraller! Gör vidare observationer! Vissa tryckare äter sjösjtjärnor men de är inte att rekomendera. Harlekinräkor är vanliga i tyskland kanse kan du beställa på nätet, men betänk att de svälter ihjäl om det inte finns sjöstjärnor. De äter absolut inget annat! Jag har haft sådana och blivit tvungen att mata dem med sjöstjärnor (stor skära) som jag fångade på Kullen. De tar stjärnor som är upp till 100 gånger deras egen storlek, men gillar absolut mest linkia (blir dyrt!) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 kan det vara att korallen redan är sjuk,så det är därför stjärnorna är där? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.