Gå till innehåll

Firre som krubbar sjöstjärnor?


Peppz

Rekommenderade inlägg

Som jag skrivit i en anna tråd så har jag lite problem med blåa sjöstjärnor som knaprar på mina koraller, harlequinräkor verkar vara ett bra alternativ för att få bukt med problemet. Tyvärr så är dessa väldigt svåra att få tag å verkar de som.

Finns de någon firre som krubbar sjärnor måntro?

Tackar på förhand för svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrivit i en anna tråd så har jag lite problem med blåa sjöstjärnor som knaprar på mina koraller, harlequinräkor verkar vara ett bra alternativ för att få bukt med problemet. Tyvärr så är dessa väldigt svåra att få tag å verkar de som.

Finns de någon firre som krubbar sjärnor måntro?

Tackar på förhand för svar.

Långt till Lerum men där finns Harlekinräkor.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har oxå dessa stjärnor,men alldrig sett dom röra koraller,däremot alger

Det är samma här faktiskt. Jag har sett en liten stjärna som satte sig runt en pytteliten skivanemon men den var mer lik en sjöstjärna med lite mer långsträckta armar. De små blå brukar vara "knubbiga"

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ovanligt att de äter koraller! Gör vidare observationer! Vissa tryckare äter sjösjtjärnor men de är inte att rekomendera. Harlekinräkor är vanliga i tyskland kanse kan du beställa på nätet, men betänk att de svälter ihjäl om det inte finns sjöstjärnor. De äter absolut inget annat! Jag har haft sådana och blivit tvungen att mata dem med sjöstjärnor (stor skära) som jag fångade på Kullen. De tar stjärnor som är upp till 100 gånger deras egen storlek, men gillar absolut mest linkia (blir dyrt!)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...