uffe2 Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Jag har provat ytterfilter och det fungerade inte bra !Det blir stop i rören och filtret hela tiden.Jag har även provat att använda hävert med en 12/16 mm slang & 12 mm PVC röroch jag fick samma problem igen :-(Däremot när jag gick upp i dimensioner till 22/16 mm slang och 16 mm rör,så fungerade det kalasbra !Jag kan även suga ut grov (6-8 mm) bottensand för rengöring om jag vill.Jag har en bottenställning under all ls i karet, bestående av korslagda 25 mm PVC rör.Det gick även bra att sug ut skiten mellan bottenställningens alla PVC-rör under all ls.Ett problem uppstod och det var att returpumpen (2400 l/h ) inte hinner med att pumpa tillbaka allt ifrån sumpen, för det blir ett jäkla drag i häverten.Detta löste jag genom att köra ut allt vatten i en gammal stor 25 l salthink.Däremot tar det inte många sekunder innan hinken blir full, så man måste strypa flödet genom att trycka ihop slangen, medans man flyttar slangen i karet.Sedan kan man göra vattenbyten i samband med rengöring och slänga skitvattnet i hinken eller annars låter man hinken står stilla en timme innan man pumpar tillbaka vattnet i sumpen och slänger den skitiga "bottensatsen" Jurgonh skrev: om man tar ett ytterfilter och pular det ful med filtervadd så kan man väl använda den som dammsugare.. då får du upp skiten med vattenet kommer tillbaka.. borde väl fungera? =) Citera
Jocke Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 filerpåsar hittar ni här http://www.eurowater.se/ Citera
NIKE Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Har heller inget grus så skiten syns direkt, jag tog en liten pump o limmade fast på locket på en liten burk , gjorde håll i botten på burken o satte i ett rör och limmade fast det, satte sen filtervadd mellan röret o pumpen. Funkar kanon, ska försöka fixa en bild , lite svårt o förklara Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.