Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

JR iTäby säljer dom för mellan typ 600-800 om jag inte har fel! Det e lika billigt som i tyskland.....Tror även att Akvarielagret kan ta hem dom också kolla med Gabbi.(det e ju bra om alla handlar sina saker i tyskland för då har vi ju inga butiker isverige kvar snart)

Postat

Kolla ! Aquapro2000 tar 69euro plus frakten typ 10euro för en 250w det blir ca 800kr.Jag tror a JR tog 700kr= Billigare än TYskland.Samt att risken att när den kommer fram e att den kanske e trasig!

Postat

Personligen skulle jag ha köpt från JR om det skiljer så lite som frakten från JR (50-100 kr?) motför Tyskland :)

Då får man dem i god tid, men har möjlighet reklamera dem om dem är trasiga, gynnar våra svenska butiker mm.

http://www.fastlight.co.uk/shop/en-gb/dept_39.html#item_265 så finns en 250W BLV dubbelfattad lampa på 14k för 50 euro + frakt.

Och en 250W BLV enkelfattad (E40) på 14k för 46 euro + frakt.

Gjorde ett test nu och:

1 st BLW 14k 250W 14k E40

1 st BLW 14k 70W Dubbelfattad

1 st BLW 14k 250W Dubbelfattad

+ tax + frakt skulle bli 168 euro = 1585 kr.

Frågan återstår dock. Köpa billigare utomlands, eller köpa dyrare, men få bra service och trygghet i Sverige :)

För mig är det en fråga jag kommer ställa till mig själv här snart då jag måste köpa bland annat lampor.

Mvh Fredrik

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...