Jurgonh Postat 9 oktober 2006 Postat 9 oktober 2006 Jag har nu oberverat i mitt temporära kar medans jag bygger om att på flera stenar så har dom knalllila kalkalgerna börjat ändra färg till en mintgrön gråaktig ton, på vissa ställen är lile färger helt borta och helt ersatt med denna mintgröna färg.Är det bisten på ljus som gör att dom börjar dö bort och då får den denna färgskiftning, eller är det tecken på nått annat? Citera
Ricke Postat 9 oktober 2006 Postat 9 oktober 2006 Detta har även hänt mig på några ställen. Skulle tro att det kan bero på något ämne som saknas. Själv har jag inte bytt vatten på länge. Citera
acuario Postat 9 oktober 2006 Postat 9 oktober 2006 kolla magnesiumhalten i vattnet och även kalcium & kh. Citera
Jurgonh Postat 9 oktober 2006 Författare Postat 9 oktober 2006 tack för tipset skall göra det..troligtvis är det väl då isf låg calsium och magnesium eftersom jag körde i nått billigt salt som igentligen är för FO akvarium men jag fick bra pris..Så får isåfall kasta i en näve calsium och magnecium då... =) Citera
acuario Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Buffra upp till mellan 1300-1400 i magnesium, lite strontium uppskattas också. Har man exempelvis 1100 i mg och vill ha 1300 så går det åt mer än en näve hehe... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.