keckepro Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Hej! Börjar bli allt mer och mer nyfiken på saltvattensakvaristik. Tänkte i dag åka iväg till någon butik och titta lite. Mig veterligen så finns det ingen här i Helsingborg som sysslar med detta. Var finns närmaste butik? Tips? Mvh: Fredrik Citera
diskustok Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Hejsan vet att bldiscus håller på med salt också han har inte mkt inne just nu men han ska ta hem beställning snart som jag förstod han. Citera
Laggeman Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Zoogiganten i LommaSpiggen i LandskronaFiske & Fiskar i MalmöFinns kanske fler i skåneland?Sen finns det ju i Danmark också, ett par i Köpenhamn, vet dock inget om Helsingör som ligger närmare för dig. Citera
diskustok Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 ang danmark har dom inga i helsingör vad jag vet har varit och spanat en del innan men vet köpenhamn har men har inte varit där ännu Citera
keckepro Postat 11 oktober 2006 Författare Postat 11 oktober 2006 Fick en eftermiddag ledig i dag så jag körde en liten "sajtsing".zoogiganten i Lomma var riktigt fint! Mycket akvarium och fräscha och fina var de flesta. Fiske Fiskar i Malmö hade även en hel del, men den kändes lite "smutsig" på något sätt. Flera fräcka arter dock. Satt och studerade en grön liten drak-gylta ett tag och den var riktigt fräck. Spiggen i landskrona hade endast 8 tomma kar så där var inget direkt intressant. Citera
crille Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 sen är det värt att ta sig till gbg och marinakvariet Citera
Laggeman Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Fick en eftermiddag ledig i dag så jag körde en liten "sajtsing".zoogiganten i Lomma var riktigt fint! Mycket akvarium och fräscha och fina var de flesta. Fiske Fiskar i Malmö hade även en hel del, men den kändes lite "smutsig" på något sätt. Flera fräcka arter dock. Satt och studerade en grön liten drak-gylta ett tag och den var riktigt fräck. Spiggen i landskrona hade endast 8 tomma kar så där var inget direkt intressant.Drakgyltan är verkligen en häftig fisk, men växer, kräver 5-10cm sand då den gräver ner sig och sover i sanden, växer och röjer rundor i karet. Den välter sten, koraller, allt som går och flytta på. När den blir större blir den kaxig mot invånare som är mindre än sig själv.Sist jag var i Landskrona för ett antal månader sedan hade de en jättemussla på runt 25 cm. Den var fet. F&F har ingen som är direkt ansvarig för skötseln där, men de får in sändningar oftare och oftare, så de säljer mer och mer också vilket är bra, då fler får upp ögonen för hobbyn. Hade de draken kvar? Citera
watter Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Spiggens har inte fått in en sädning på år och dar, precis när dom börja med salt fick dom sändningar ofta, men nu är det mycket sällan. Vet ej varför, men trist är det mvh Emil Citera
andreassofus Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 sen är det värt att ta sig till gbg och marinakvarietvart i GBG ligger marinakvariet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.