Gå till innehåll

Butiker i södra Sverige?


keckepro

Rekommenderade inlägg

Fick en eftermiddag ledig i dag så jag körde en liten "sajtsing".

zoogiganten i Lomma var riktigt fint! Mycket akvarium och fräscha och fina var de flesta.

Fiske Fiskar i Malmö hade även en hel del, men den kändes lite "smutsig" på något sätt. Flera fräcka arter dock. Satt och studerade en grön liten drak-gylta ett tag och den var riktigt fräck.

Spiggen i landskrona hade endast 8 tomma kar så där var inget direkt intressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en eftermiddag ledig i dag så jag körde en liten "sajtsing".

zoogiganten i Lomma var riktigt fint! Mycket akvarium och fräscha och fina var de flesta.

Fiske Fiskar i Malmö hade även en hel del, men den kändes lite "smutsig" på något sätt. Flera fräcka arter dock. Satt och studerade en grön liten drak-gylta ett tag och den var riktigt fräck.

Spiggen i landskrona hade endast 8 tomma kar så där var inget direkt intressant.

Drakgyltan är verkligen en häftig fisk, men växer, kräver 5-10cm sand då den gräver ner sig och sover i sanden, växer och röjer rundor i karet. Den välter sten, koraller, allt som går och flytta på. När den blir större blir den kaxig mot invånare som är mindre än sig själv.

Sist jag var i Landskrona för ett antal månader sedan hade de en jättemussla på runt 25 cm. Den var fet. :)

F&F har ingen som är direkt ansvarig för skötseln där, men de får in sändningar oftare och oftare, så de säljer mer och mer också vilket är bra, då fler får upp ögonen för hobbyn. Hade de draken kvar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...