Gå till innehåll

OZON


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Robban ! Du hade helt rätt, sedan byte av luftpump löste problemet. Jag har nu en Optima 3000 nu och den pumpar så mycket luft (trots att den är kopplad via ozonizatorn så jag får ställa ner den på minsta tryck. Hälsar Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har en luftpump modell AquaMedic Mistral 300. 380liter/h

Nej inget filter efter skummaren. eller det hålet som är ut ifrån skummar koppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo wrang den ska blåsa ca 300 l/h men den är aldrig så stark håller med robban byt pump ! när jag hade den så funderade jag just på att köpa en sån som robban har Schego WS3den är tyst & stark till fördel mot din mistral pump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey vart hittar men en sådan här pump?

Plockade isär min AquaMedic å labbade lite trodde att jag pajat den lät som en 2-taktare men tillslut så gick det bra ändå. Nu skummar det som attans och känner mig nöjd men måste ändå byta membran i pumpen eftersom detta var lite trasigt men den funkar ju nu iallafall.

Nu är OZon apparaten inkopplad och det är samma effekt med eller utan ozon. Mer än bra måste tom nu strypa luftpumpen eftersom det annars kommer för ljust skum upp i koppen.

Ha det riktigt bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ah bra den kanske bara är sliten då membran borde gå att beställa från simonstorp pumpen kostar ju iaf 7-800 :-så reservdelar borde finnas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...