Gå till innehåll

när kan jag flytta....


Draedon

Rekommenderade inlägg

har som bekant fyllt upp nya burken med vatten och sten som borde vara relativt inkörd, har legat i två dagar. tillsätter bakteriekultur dagligen.

tror inte stenen tog så mycket stryk i flytten, koraller och skivisar m.m. på stenen är fullt utslagna och verkar redan stortrivas.

hur lång tid brukar det ta för en ev nitrittopp att komma?

lurar på när jag kan börjar flytta över saker från gamla burken, och ska jag även flytta med vattnet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har inget rakt svar... men när jag skulle flytta från 240L till 540L tog jag ca 20-25% gammalt vatten och flytten var inte särskilt lång bara en våning upp till en annan lägenhet så stenen kom i vattnet snart igen.... mätte nitrit varannan dag men jag fick aldrig något utslag så efter 7dagar så flyttade jag över resten, fortsatte att mäta veckan efter inget då heller.

Det nya karet fick en hel del sten från det gamla karet från dag 1, sen hade jag köpt 8st blackmolly som jag släppte i samtidigt som stenen, taskigt mot mollysarna men allt gick bra.

Tog bort mollysarna samma dag som flytten.

veckan innan flytten av fiskarna hade jag matat dem extra mycket och första veckan i det nya karet matade jag inte alls.

Hoppas det går bra

mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...