E-JS Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Jag har två clowner som enligt affären när jag köpte dem är Sebae men jag misstänker att ena clownen inte alls är en Sebae utan kanske en Clarkii.Stämmer det?Den mindre (som jag tror är Sebae) blir ofta jagad av den större.Bör jag byta bort en av dem? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Ja de ser olika ut. Enligt Wetwebmedia så är de flesta clownfiskar som säljs som Sebae faktiskt Clarkii. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gesi Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 clarki=3 ränder..sebae=2 ränder och den andra randen är sne och slutar nästan i hela ryggfenan..tycker du ska ha samma ras annars tar du en risk..alltså: vänster: sebae, höger: clarkii Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chrilleus Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Tvåan är en Clarkii, har en själv Fan vad snabba ni va då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
E-JS Postat 24 oktober 2006 Författare Dela Postat 24 oktober 2006 Ok tackar för svaren, då var det som jag trodde. Då ska jag fösöka byta ut den ena. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Skall du byta ut den ena så byt ut Clarkii:nSebae clownen är en mycket snyggare clownfisk i mina ögon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
E-JS Postat 24 oktober 2006 Författare Dela Postat 24 oktober 2006 Skall du byta ut den ena så byt ut Clarkii:nSebae clownen är en mycket snyggare clownfisk i mina ögonDet blir nog så. Ska sätta ut den under Köp & Sälj. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.