Gå till innehåll

en rödbent eremit gjorde vad med min blåbenta eremit??


gesi

Rekommenderade inlägg

gissa vad vi såg precis efter godnattssagan igårkväll..

vår största rödbenta eremiten ´anföll´ en av vår blåbenta eremit!

den blåbenat drog in sig i skalet och den rödbenta körde in sin Stora klo rakt ner efter..haha..de stod så i 1 timme och den rödbenta stod och juckade i snabba rörelser mot den..:)?

först trodde vi att nu är det krig om skalet och hejdå blåa vännen..

men sedan så lämnade den rödbenta eremiten honom ifred och det fanns massa gegga med trådar runt och i skalet..nu är jag på jobbet och har inte kolllat hur den blåa mår el om den lever..

men vad hände??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo..jag har kanske 5-6 st tomma skal i från början..men ingen bryr sig om de..

den här röda eremiten har en stor klo, svart med vita spetsar och en liten (olikt de andra 10-15 jag har) så jag börjar nästan misstänka att det är en annan art?

någon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

.... eremiten honom ifred och det fanns massa gegga med trådar runt .....

men vad hände??

Det undrar jag med. Jag hade två acroporakrabbor i en korall som var igång med något och där det var gegga med trådar i runt dom. Gesi du kan väl titta i slutet av min tråd för jag fotade det hela (inte världens bästa bild men...) och se om det ser likadant ut? Trodde det var borta nästa dag men såg att det sitter kvar lite. Jag låter det sitta för att se vad som händer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...