Gå till innehåll

Nystart igen?


Fish

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på hur pass fort jag kan tillsätta nyblandat vatten till mitt nya akvarium? Jag har precis fått min lite större burk på plats och behöver komplettera med ca 150 liter inkl sumpen för att fylla akvariet. Jag flyttade med 100 liter vatten och ca 25 kilo inkörd sten från mitt gamla akvarie. Jag har ingen direkt belastning i nya burken. En clown, en mussla samt någon skivanemon. Tror ni jag kommer få problem med nitritopp eller kan jag med gott samvete fylla på allt vatten så fort det går. Jag har hittills fyllt på ca 30 liter utslaget på 4 dagar. Jag tillsätter några droppar CleraFlo varje dag nu under uppstarten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattnet i sig ger inga nitrittoppar, det är isåfall stenen, men om den är inkörd o du bara flyttar över den från ett kar till ett annat så ska det inte bli någon inkörningsperiod att tala om, förutsatt att vattnet i den nya håller samma värden som den gamla ( PH, salt, temp).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...