BAminoff Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Nu är det krig i karet.Korallerna gör sitt bästa för att utrota varandra och få mer plats.Jag funderar på aktivt kol.Jag vet att jag ska kolla noga så att det inte finns fosfat som kan frisättas i kolet.Men vad tar kolet bort som jag vill ha kvar?Fördelar nackdelar hjälp tack.MVH BA Citera
Scooby_doo Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 + kol kan hjälpa mot 'krigsföringen'- tar bort en del spårämnen för korallerna om man använder länge/mktsjälv kör jag dock med liten mängd kol alltid, det eftersom jag kör med regelbundna vattenbyten som jag räknar med ersätter den mängd spårämnen som kan tänkas försvinna med kolet.dock många variabler som spelar in, vilke typ av koraller, mängd kol, hur frekventa/stora vattenbyten eller tillsatser av spåämen på annat sätt mm.~Henrik Citera
Capote Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Mycket av den kemiska krigföringen är lokal, dvs mellan koraller som står bredvid varandra och då hjälper inte kolfiltrering. Citera
BAminoff Postat 6 november 2006 Författare Postat 6 november 2006 Jag är tacksam för alla svar skriv mer.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.