Gå till innehåll

Burgers' Zoo


Rekommenderade inlägg

http://burgerszoo.nl.colo2.netmasters06.netmasters.nl/

Burgers' Zoo B.V.

Antoon van Hooffplein 1

6816 SH Arnhem

Gelderland

Netherlands

Tel: +31 (0) 26 442 45 34

or +31 (0) 26 445 03 73

Fax: +31 (0) 26 443 07 76

www.burgerszoo.nl

info@burgerszoo.nl

Please Note: Burgers' Zoo's previous address was Schelmseweg 85. This was officially renamed Antoon van Hooffplein 1 in July 2004. In the event your navigation system does not recognise the new address, please try the old one. Eventually all navigation systems will recognise the new address.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har smugit runt här på forumet i flera månader nu och samlat på andras erfarenheter inför mitt kommande projekt. Måste ju läsa på innan jag startar min första saltburk efter flera år med Diskus och Tanganyika kar. Jag hitta först nu denna del av forumet och tänkte att här kan jag ju faktiskt bidra med något :-D.. tänkte här presentera mitt favorit publika akvarium, bara varit här en gång men det gjorde intryck..

Hemsidan är verkligen inte något bra alls men skall försöka förklara med bilder i stället. Håller på att joxa med bilderna då det inte var så enkelt att lägga upp dom som jag trode.. men det kommer vänta några minuter..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall vi se om det funkar nu..

Man börjar vid en sandstrand, här finns inget speciellt ljus alls så bara döda koraller eller om det är fake.. i varje fall en hel del fisk.. Man fortsätter sedan ner djupare och djupare tills man kommer till ett jätteakvarium med ljus som kan driva koraller. Det är mina bröder som tagit bilderna, och kvalitén skiftar lite.

post-2753-14468913295457_thumb.jpg

post-2753-14468913295618_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju dock vara bra att veta att Burger Zoo mest känt för sin regnskog som täcker några fotbollsplaner som har ett eget flodsystem med en väldigt massa växter och ljur från sydamerika.. Saltdelen är bara en liten utbyggnad av detta jätteväxthus.. finns ägen en nordamerikansk öken del.. samt en väldigt stor afrikansk savan.. Men saltdelen är väl värd att besöka liksom allt annat..

post-2753-14468913296737_thumb.jpg

post-2753-14468913296896_thumb.jpg

post-2753-14468913297047_thumb.jpg

post-2753-14468913297218_thumb.jpg

post-2753-14468913297368_thumb.jpg

post-2753-14468913297561_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

just de missa beskrivningen där.. tredje sista bilden är en bild på ett jättehaj akvarium som är så stort så man kan sänka en hel fiskebåt i det.. det är dock så djupt så hajarna kan simma utomsynhåll och det är det dom har gjort på bilden..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också varit där. Rekommenderas. Akvariedelen kostade 560milj att bygga!!!

Anläggningen har dock 3-4milj besökare per år. Spec trevligt är att sitta i kantinan och dricka en Mexikansk öl medans gamarna seglar runt över en. Det är 30m i takhöjd. Även Rotterdam har en imponrande anläggning som väven den kan rekommenderas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...