Tennessee Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 http://burgerszoo.nl.colo2.netmasters06.netmasters.nl/Burgers' Zoo B.V.Antoon van Hooffplein 16816 SH ArnhemGelderlandNetherlandsTel: +31 (0) 26 442 45 34 or +31 (0) 26 445 03 73Fax: +31 (0) 26 443 07 76www.burgerszoo.nlinfo@burgerszoo.nl Please Note: Burgers' Zoo's previous address was Schelmseweg 85. This was officially renamed Antoon van Hooffplein 1 in July 2004. In the event your navigation system does not recognise the new address, please try the old one. Eventually all navigation systems will recognise the new address. Citera
Tennessee Postat 5 november 2006 Författare Postat 5 november 2006 Jag har smugit runt hÀr pÄ forumet i flera mÄnader nu och samlat pÄ andras erfarenheter inför mitt kommande projekt. MÄste ju lÀsa pÄ innan jag startar min första saltburk efter flera Är med Diskus och Tanganyika kar. Jag hitta först nu denna del av forumet och tÀnkte att hÀr kan jag ju faktiskt bidra med nÄgot :-D.. tÀnkte hÀr presentera mitt favorit publika akvarium, bara varit hÀr en gÄng men det gjorde intryck..Hemsidan Àr verkligen inte nÄgot bra alls men skall försöka förklara med bilder i stÀllet. HÄller pÄ att joxa med bilderna dÄ det inte var sÄ enkelt att lÀgga upp dom som jag trode.. men det kommer vÀnta nÄgra minuter.. Citera
Tennessee Postat 5 november 2006 Författare Postat 5 november 2006 Skall vi se om det funkar nu..Man börjar vid en sandstrand, hÀr finns inget speciellt ljus alls sÄ bara döda koraller eller om det Àr fake.. i varje fall en hel del fisk.. Man fortsÀtter sedan ner djupare och djupare tills man kommer till ett jÀtteakvarium med ljus som kan driva koraller. Det Àr mina bröder som tagit bilderna, och kvalitén skiftar lite. Citera
Tennessee Postat 5 november 2006 Författare Postat 5 november 2006 Det kan ju dock vara bra att veta att Burger Zoo mest kÀnt för sin regnskog som tÀcker nÄgra fotbollsplaner som har ett eget flodsystem med en vÀldigt massa vÀxter och ljur frÄn sydamerika.. Saltdelen Àr bara en liten utbyggnad av detta jÀttevÀxthus.. finns Àgen en nordamerikansk öken del.. samt en vÀldigt stor afrikansk savan.. Men saltdelen Àr vÀl vÀrd att besöka liksom allt annat.. Citera
Tennessee Postat 5 november 2006 Författare Postat 5 november 2006 just de missa beskrivningen dÀr.. tredje sista bilden Àr en bild pÄ ett jÀttehaj akvarium som Àr sÄ stort sÄ man kan sÀnka en hel fiskebÄt i det.. det Àr dock sÄ djupt sÄ hajarna kan simma utomsynhÄll och det Àr det dom har gjort pÄ bilden.. Citera
wrang Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Tack för infon om detta akvariumser riktigt frÀkt ut med den tomma delenMan börjar vid en sandstrand Citera
Ingvar Hellmalm Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Jag har ocksĂ„ varit dĂ€r. Rekommenderas. Akvariedelen kostade 560milj att bygga!!!AnlĂ€ggningen har dock 3-4milj besökare per Ă„r. Spec trevligt Ă€r att sitta i kantinan och dricka en Mexikansk öl medans gamarna seglar runt över en. Det Ă€r 30m i takhöjd. Ăven Rotterdam har en imponrande anlĂ€ggning som vĂ€ven den kan rekommenderas. Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.